zondag 18 augustus 2013

Bloggen?

Hey iedereen,
Laatst kreeg ik een vraag hoe ik nou eigenlijk alles doe met mijn blog en hoe ik ben begonnen enzo omdat zij ook een blog wou beginnen dus het bericht van vandaag gaat daar over.


Beginnen met bloggen??
Leuk dat jij ook een blog wilt beginnen. Stel jezelf eerst de vraag, waarom wil ik beginnen met bloggen? Is je antwoord: Omdat ik beroemd wil worden en het me leuk lijkt om gratis producten te krijgen? Dan zou ik het niet doen, de kans dat je meteen gratis producten krijgt is heel klein en het zal zoiezo een jaar duren voordat dat echt gebeurd. Mijn reden was omdat het me gewoon super leuk leek om te bloggen, berichtjes te schrijven die mensen dan lezen, spulletjes kopen om te reviewen enz.
Als dat jou reden is ga dan verder naar het volgende kopje. Als de eerste reden bij jou paste, denk er dan nog even een keer over na.




De 3 stappen......
Oke, dus jij hebt ervoor gekozen om te gaan bloggen, leuk!! 
  1. De eerste vraag is nu waarover jij blog berichtjes wilt schrijven. Hier een paar suggesties: beauty, fashion, lifestyle (alles bij elkaar maar ook recepten enz.), games enz. Zelf heb ik het thema lifestyle gekozen omdat ik zo veel meer keuze heb om blog berichtjes te schrijven, en daar mijn interesses ook liggen. 
  2. Nu moet je een site kiezen waar je je blog kan maken. Je kan dat gratis doen of betaald. Als je dit gratis wilt doen dan zou ik naar blogger.com gaan of naar wordpress.com. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Blogger want dat is gewoon makkelijker vind ik zelf en als je een Google account hebt kun je meteen beginnen. Wel heb je als je een gratis blog aanmaakt .blogspot.nl achter de naam of .wordpress.com achter de naam. Als je geld betaald heb je dat niet. Dan heb je een eigen domein. Maar zoek dit zelf rustig even uit.
  3. De lay-out is belangrijk, want als er een bezoeker komt en je lay-out is flut heb je veel kans dat hij of zij meteen je blog verlaat. Zelf heb ik mijn lay-out vaker veranderd en ik vind hem nu fijn. Ik heb een logo ontworpen en de hele lay-out omgegooid.
Eindelijk, je gaat beginnen!!!
Nu ben je er helemaal klaar voor, ik zal hieronder wat onderwerpen schrijven waar je een artikel over kan maken:
Reviews van make-up, shoplogs, what's on my phone, roomtour, recept enz

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen