maandag 29 juli 2013

Pesten?

He allemaal,
Vandaag wil ik het met jullie hebben over een onderwerp wat geen beauty is maar ook geen fashion.
Namelijk pesten, eigenlijk heeft iedereen er wel eens mee te maken gehad, niet iedereen even erg maar het komt eigenlijk nooit voor dat het nooit gebeurd bij iemand. Als je zelf word gepest kan je je daardoor heel klein en buitengesloten door voelen. Als je de film Spijt hebt gezien dan ben je hier vast wel over na gaan denken maar vandaag ga ik het er met jullie over hebben.

Reden 1: Populair?
Ik ben nooit populair geweest, waarom niet? Omdat ik niet deed wat de populaire bitches van de school deden. (Ik probeer nu niet te zeggen dat je een bitch bent als je populair bent maar in mijn basisschool klas waren alle populaire meisjes een bitch. Sorry voor mijn taalgebruik.) De meisjes die mij altijd pesten waren de populairen en al hun meelopers. Dat is geen gezegde meer, het woord meelopers, ze liepen letterlijk overal met hun mee. Deden alles wat ze zeiden en als je dan een meeloper was en je deed iets fout dan was de populaire tegen je en dan waren van zelf sprekend ook de meelopers tegen je.
Dit kan dus een reden zijn waarom je niet populair bent.

Reden 2: Uiterlijk en Stijl?
Sommige mensen worden gepest om hun uiterlijk, omdat ze er anders uit zien, en dit vind ik zo'n onzin. Nog wel erger dan de populaire reden. Als je steviger bent dan de rest, je bent een gothic, je bent een paarden liefhebber of als je een hele uitzonderlijke uitbundige stijl hebt dan betekent dat nog niet dat ze je daar slecht op moeten gaan beoordelen. Dus pik dit soort dingen niet. Een heleboel slachtoffers van dit soort persterij worden heel verlegen en onzelfverzekerd. Geld dit voor jou?
Jij bent mooi, als iedereen op de wereld hetzelfde zou zijn dan zou dat ongelooflijk booooring zijn.

Terug pesten?
Soms gaan slachtoffers van pesten (zowel van reden 1 als van reden 2) terug pesten. Ze gaan andere mensen die hun de grond in proberen te trappen ook de grond in proberen te trappen. Dit is heel mensenlijk. Maar pas op: als de pesters met meerderen zijn, dit is vaak zo want ze zouden het in hun eentje vaak niet durven, kunnen zij ervoor zorgen dat buitenstaanders denken dat jij de pester bent.
Dit heet je achter je rug om tegen buitenstaanders zwart maken. En zoiezo als ze je niet achter je rug om zwart maken: Wil jij je VERLAGEN tot hun niveau? Nee?, goed zo!

Mijn ervaring met pesten
Ik ben heel veel gepest en buitengesloten in mijn leven, in groep 4 had ik een tijd dat een groep meiden om de een of andere reden dat ik uit de mode was. En nu denk je vast, dat is toch geen pesten, maar ze liepen in de pauze, tijdens gym, in de klas constant dat ik uit de mode was en dan gingen ze me uitschelden. En het ergste nog was dat mijn weinige vriendinnen daar zelf aan mededen. Ik kon ze echt wel uitkotsen. Ik heb nooit veel vrienden gehad, hoogstens 3 maar die wouden ook nooit echt afspreken en terwijl ik hun mijn vrienden noemde sloten ze me toch vaak buiten. Zelfs op de middelbare school. Dan hoor ik op een dag dat mijn vriendinnen groepje (we waren maar met zijn 4en) naar de stad gaat en gaan shoppen en eten, en dit hoor ik op de dag zelf en we waren een heel klein vriendinnen groepje dus dat was misschien niet heel vervelend bedoelt maar toch doet dat pijn. Ik ga jullie de rest niet vertellen want dat is ook privĂ© en ik probeer nu geen medelijden op te wekken maar ik probeer gewoon mensen die zichzelf hier ook in terug kunnen vinden niet te laten denken dat ze de enige zijn. Ik zal gewoon altijd het buitenbeentje blijven waarvan mijn klas me uitlacht met mijn blog en youtube kanaal. So what? Ik ga me niet veranderen en ook een verwaande meeloper worden en dan ongelukkig worden alleen maar voor hun. 

2 opmerkingen:

  1. Misschien bedoelen de mensen het niet zo! Je hebt super veel kijkers op YouTube voor een Nederlands kanaal meestal gebeurt dat niet omdat niet iedereen het kan ontstaan. Sommige mensen of die mensen uit je klas die je uitlachen om je filmpjes, ze kijken die filmpjes wel.. Maar waarom dan ? Ze moeten het toch ergens interessant vinden anders zouden ze er echt niet hun tijd in steken.
    Be Strong
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zijn er ook aardige bitches ? of waarvan je eerst dacht van wat een bitch maar toen opeens van eigenlijk is ze best wel aardig ?
    dat heb ik gehad ;) mijn vriendin die was heel goed bevriend met een hele erge bitch maar toen ging die bitch verhuizen helemaal naar limburg :o en nu doet (mijn vriendin) die eerst heel flauw tegen me deed super aardig en we doen alles samen... is dat denk je uit medelijden? soms heb ik er geen goed gevoel bij.... van wat als ze straks weer zo gemeen tegen me gaat doen..
    zal ik haar gewoon te vriend houden?
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen