maandag 8 april 2013

H&M concious collection

De H&M is natuurlijk bekend bij jullie allemaal, met de supermooie schoenen, sieraden en natuurlijk de kleding die allemaal super betaalbaar zijn. De H&M heeft verschillende collecties en ik ben vooral helemaal fan van de lente collectie. Ik was al verliefd op de collectie toen ik de catalogus voor het eerst zag. Maar nu ben ik helemaal gek van de H&M concious collection. Misschien weten jullie dat ik helemaal voor duurzaam (biologisch, fair trade enz) ben. Ik vind het altijd lastig om te denken als ik iets aan heb: dit is gewoon gemaakt door kinderen, slaven of onderbetaalde werknemers. Dat wil je toch ook niet dragen? Nou mensjes, gelukkig is de H&M niet heel slecht en kun je ook gewoon de normale dingen kopen, dat doe ik ook gewoon want ze hebben gewoon van die hele leuke spulletjes. Maar de Concious Collection is duurzaam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus laten we even wat dingetjes bekijken:

 
Allereerst wil ik even zeggen: I Love This Dress. Echt waar je zou kunnen denken dat duurzaam niet mooi is maar dit bewijst echt het tegendeel. Ik vind het een beetje een Birdy Skinny Love achtige achtergrond en de jurk oogt heel designer achtig. Hij is ook heel bijzonder door de witte doek/ bloem aan de zijkant/midden van de jurk. De ingredienten zijn: 10% wol, 13% polyester, 77% biologisch katoen dus dat is best veel biologisch katoen. Ik wil wel even waarschuwen dat biologisch wat duurder is, deze jurk is dan wel een extreem voorbeeld want in de collectie zitten ook veel goedkopere kleding stukken.  Dus deze is wel super, alleen de prijs is iets minder namelijk: 69,95 euries. Wat de H&M zelf schrijft bij de omschrijving op de site is: CONSCIOUS EXCLUSIVE. Een getailleerde, knielange bustierjurk met een dubbele laag organza over de borst, baleinen boven, een blinde ritssluiting aan de zijkant en een split achter. Het model heeft een naad in de taille en een afneembare ripsband met een geplisseerde volant in een contrasterende kleur. Gevoerd.


De broek/legging (tregging) en de top zijn allebei los te koop bij de H&M. Dit is een beetje een New York achtergrond en ik ben vooral fan van de beetje doorschijnende top met kant. Die is goed voor de zomer en ik vind hem goed gecombineerd met de kleur van de broek. Ik vind zelf dat ze hier beter een clutch bij hadden kunnen doen waarin een goude of zilvere kleur verwerkt is zoals met gouden of zilveren studs. De top kost 9,95 dus dat vind ik zeer betaalbaar. De details van deze top zijn: 37% polyamide, 51% gerecyclede polyester, 12% elastaan. CONSCIOUS. Een nauwsluitende top van elastisch kant met korte mouwen en een ronde hals.  De broek vind ik opzich ook mooi met de twee ritsen op elk bovenbeen. Hiervan is de omschrijving: 1% elastaan, 99% biologisch katoen. CONSCIOUS. Een enkellange broek van elastisch twill met een normale taille en smalle pijpen met een ritsje onderaan. De broek heeft zakken voor en achter en drie fake zakken met ritssluiting voor.

Voor de rest zijn er nog veel meer producten, ondergoed, zwangerschaps kleding en sieraden. Ik laat nog even 2 producten zien, en voor de rest zie ik jullie later doei!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen